gunolinux! adalah untuk kita semua belajar dan memberi pandangan bersama mengenai penggunaan sistem sumber terbuka dalam bahasa melayu, aku bukan lah pandai sangat dalam bidang ni tapi aku kongsi apa yang aku ada dgn semua...terutama linux.jom belajar! DAN MAIN!!!

PERHATIAN!PERHATIAN!PERHATIAN!

Salam kepada semua,

Anda mahu lihat tawaran, pos atau entri saya yang terkini?


Kini saya lebih kerap kemaskini blog XOXV.

Sila ikuti saya disana juga.

Saturday, September 5, 2009

Ada apa dengan Karmic??

Beberapa hari lepas, kumpulan pembangun Ubuntu melepaskan prototaip seekor binatang yang ganjil; Karmic Koala dari jenis Alpha 5;-).Ubuntu 9.10; apa yang menarik kali ni?Mari kita sama-sama lihat:-

  • Ubuntu Installer Slideshow(Gambar)
  • OpenOffice.org office suite 3.1.1
  • Gnome 2.28 Beta 2 (2.27.91)
  • Linux Kernel 2.6.31-9.29, berasaskan linux kernel 2.6.31 RC8
  • X-based boot screen(Gambar)
  • GIMP 2.6
  • Mozilla Firefox 3.5
  • Mozilla Thaunderbird 2
  • Pidgin 2.6(bukan sebagai default)
  • dan banyak lagi.
Tak sabar nak tunggu BETA!!




Ubuntu 9.10's New X Splash

No comments:

Post a Comment