gunolinux! adalah untuk kita semua belajar dan memberi pandangan bersama mengenai penggunaan sistem sumber terbuka dalam bahasa melayu, aku bukan lah pandai sangat dalam bidang ni tapi aku kongsi apa yang aku ada dgn semua...terutama linux.jom belajar! DAN MAIN!!!

PERHATIAN!PERHATIAN!PERHATIAN!

Salam kepada semua,

Anda mahu lihat tawaran, pos atau entri saya yang terkini?


Kini saya lebih kerap kemaskini blog XOXV.

Sila ikuti saya disana juga.

Wednesday, November 25, 2009

The look of windows 7 on Ubuntu 9.10

Kenapa saya perlu tukar antaramuka ubuntu?
Sebab saya bosan dengan warna dia, warna yang hanya sesuai untuk padang pasir Afrika. Nasib baiklah Gnome desktop environment boleh diubah mengikut citarasa yang kita ingini.
Mengapa saya pilih untuk mimik windows 7?
Sebab komputer saya yang satu lagi sudah hampir mimik Mac OSX, dan yang ini saya ingin cuba meniru windows 7; walaupun ianya bukanlah 100% menyerupai windows 7.

Cuba lihat gambar mimikan dibawah.














Sekian.


No comments:

Post a Comment