gunolinux! adalah untuk kita semua belajar dan memberi pandangan bersama mengenai penggunaan sistem sumber terbuka dalam bahasa melayu, aku bukan lah pandai sangat dalam bidang ni tapi aku kongsi apa yang aku ada dgn semua...terutama linux.jom belajar! DAN MAIN!!!

PERHATIAN!PERHATIAN!PERHATIAN!

Salam kepada semua,

Anda mahu lihat tawaran, pos atau entri saya yang terkini?


Kini saya lebih kerap kemaskini blog XOXV.

Sila ikuti saya disana juga.

Wednesday, November 18, 2009

Ubuntu 9.10

Salam, ketika semua orang kalut pasal nak install windows 7, saya masih asyik bermain dengan linux saya, kenapa??
Entah, kini MS semacam tiada "soul" untuk menarik saya menggunakannya, apa yang saya dengar dan baca dari berita-berita internet semuanya kedengaran windows 7 adalah OS terbaik kini. Mungkin ya mungkin tidak. Siapa yang menentukan itu semua, anda sendiri; pengguna. Di sini saya bukan hendak menilai windows 7 atau Ubuntu 9.10. Hanya untuk berkongsi gambar-gambar Ubuntu Karmic Koala yang telah saya instal pada sistem berperkakasan Pentium D, 512 RAM dan Geforce 7600 GS.

CD ini saya pinta dari Ubuntu.com dan di hantar dari Netherlands. Mengapa pinta?
Kerana kini saya menggunakan sambungan dial-up;-) (sementara waktu)



Instalasi ini dilakukan secara "fresh installation". Asalnya bercadang nak jadikan mesin ini pelayan firewall; mungkin tak jadi (kena cari mesin lain).


Apa yang baru? Ubuntu Software Center.


CD yang dikurier kepada saya.

Komen anda tentang Ubuntu 9.10 (Karmic Koala)??

Sekian.



No comments:

Post a Comment